Raudteetelikutega varustatud raskeveok on asendamatu töövahend hooldus- ja remonditöödel. Selline veok suudab kohale vedada kuni neli 12 m pikkust relssi, pöörangu rist- ja raamööpaid või tonnide viisi killustikku ning liipreid. Raudteele asumine ja sealt maha sõitmine toimub vaid mõne minutiga. Hüdrotõstukiga on hooldusbrigaadil võimailik vajalikud komponendid koheselt raudteesse paigaldada ning utiliseeritavad osad tagasi baasi vedada.
Euroopa messidel materjalide veoks kohaldatud veokeid eriti leia, sest valdavalt on kasutusel hüdraulilise veoskeemiga raudteetelikud, millede hinnad algavad 180 000.- €. Kui liita telikutele veel auto ja pealisehituse hind, siis saame maksumuseks ligi pool miljonit eurot. Sellise sõidukiga enam keegi killustikku ei vea vaid nendega teenindatakse kas diagnostika- või keevituskomplekse.
Meie poolt projekteeritud ja täielikult Eestis valmistatud telikud on piltlikult öeldes nagu abirattad, mis hoiavad masina rööbastel. Vedu, pidurdus ning vedrustus jääb baasauto kanda. Selline lahendus on odavam kui keskmine kraana kuid lisab raskeveokile hoopis uue – raudtee mõõtme.
Mudeli aasta | 2018 |
Mudel | FMX |
Mark | VOLVO |
Mootor | DIISEL |
Veoskeem | 8X4 |
Istekohti | 3 |
Rööpa laius – mm | 1520/1524 |
Registrimass – kg | 32000 |
Kandejõud – kg | 10000 |
Kraana tõstejõud – kg | 10000 |
Kaubaruum – mm | 6000X2500 |
Hüdraulika L/M – PSI | 80/280 |